Spausdinti    |    VERSIJA NEĮGALIEMS
English
Institucijos dirba nuotoliniu būdu. Pateikiame informaciją, kurios Jums gali prireikti
2020-03-22

Dėl karantino dauguma institucijų pertvarkė savo veiklą ir dirba nuotoliniu būdu. Informuojame, kaip karantino sąlygomis dirba Mokesčių inspekcija, „Sodra“, Registrų centras, notarai, teismai bei Lazdijų rajono savivaldybės administracija. Daugiau informacijos galite rasti šių institucijų internetinėse svetainėse.

 

Valstybinė mokesčių inspekcija. Paslaugas iki kovo 30 d. teikia tik nuotoliniu būdu, numato mokesčių atidėjimą. Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali gauti paskambinę 1882 ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu „Mano VMI“. Atsižvelgiant į laikinus regioninių padalinių veiklos apribojimus, VMI taip pat paskelbė papildomą konsultantų telefonu sąrašą, kurie suteiks visą reikiamą informaciją gyventojams ir įmonėms pagal jiems priskirtas aptarnavimo teritorijas. Jį galima rasti VMI interneto svetainėje. Asmeninę konsultaciją norintys gauti mokesčių mokėtojai gali užsisakyti prisijungę prie "Mano VMI", skiltyje „Nustatymai“, paspaudus „Keisti kontaktus“ – pasirinkus laukelį „Identifikavimo informacija“. Šią paslaugą užsisakę sutaupys laiko, nes nereikės atsakinėti į asmenį identifikuojančius klausimus. Jei paskambinus 1882 konsultantai užimti, rekomenduojama užsisakyti skambutį į mobilųjį telefoną patogiu metu – prisijungus prie „Mano VMI“ dešiniajame kompiuterio ekrano kampe apačioje reikia paspausti „konsultanto“ ikonėlę ir pasirinkti langą „Užsakykite skambutį“. Prisijungus prie „Mano VMI“, taip pat galima pasirinkti pokalbį numatytomis temomis tiesioginėms konsultacijoms internetu ("chat").

Karantino laikotarpiu užsisakydami paslaugą "Mano VMI" mokesčių mokėtojai neturėtų rinktis užsakytų dokumentų atsiėmimo padaliniuose galimybės, nes šiuo metu aptarnavimas padaliniuose nevyksta. Įvairios VMI paslaugos gyventojams ir verslui teikiamos nuotoliniu būdu per "Mano VMI", Elektroninio deklaravimo sistemą (EDS), i.MAS, MOSS, AIS ir kt.
Verslas, tiesiogiai susiduriantis su sunkumais dėl koronaviruso (COVID-19) nulemtų padarinių, aktualius pakeitimus ras specialiame sukurtame puslapyje (šiuo metu atnaujinamas). Vyriausybei paskelbus ekstremalią padėtį dėl COVID-19, gyventojams ar verslo atstovams kilus papildomiems susijusiems klausimams, sudarytas bendras institucijų kontaktinių duomenų sąrašas. Priimtos mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą lengvinančios nuostatos. Su finansiniais sunkumais susidūrusiems verslininkams bus sudaryta galimybė atidėti mokesčių sumokėjimą, nemokant jokių palūkanų. VMI interneto svetainėje paskelbs mokesčių mokėtojus, kuriems bus taikomos pagalbos priemonės – nevykdomas deklaruotų mokesčių išieškojimas, taikomas atleidimas nuo delspinigių, o pateikus prašymą sudaryti mokestinės paskolos sutartį, neskaičiuojamos palūkanos. Šiems mokėtojams bus taikomos ir analogiškos Valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą palengvinančios priemonės. Į sąrašą neįtraukti verslininkai, kurie taip pat patirs neigiamas pasekmes dėl COVID-19 dėl pagalbos priemonių taikymo galės kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami nustatytos formos prašymą dėl pasirinktų pagalbos priemonių taikymo.

Siekiant, jog pagalba su sunkumais dėl COVID-19 susidūrusį verslą pasiektų kuo greičiau, prašymų pateikimui bus taikomas „vieno langelio“ principas ir supaprastintu būdu, t. y. vienas VMI ir „Sodrai“ adresuotas prašymas turėtų būti pateikiamas VMI, atsisakyta papildomai privalomų pateikti dokumentų (išskyrus atskirus atvejus ) VMI artimiausiu metu savo svetainėje paskelbs prašymo formą. VMI, „Sodra“ ir Muitinė netaikys išieškojimo veiksmų (išskyrus muitus) ir neskaičiuos delspinigių neigiamą poveikį patyrusiems mokesčių mokėtojams, nuo tų mokesčių, kurių sumokėjimo terminas yra po šių metų kovo 16 d. (nuo karantino paskelbimo). Šis principas galios iki tol, kol šalyje bus atšaukta ekstremalioji situacija.

Atsižvelgdama į paskelbtą karantiną, „Sodra“ padaliniuose neaptarnauja. Visas „Sodros“ paslaugas bei konsultacijas klientai ir iki šiol galėjo gauti nuotoliniu būdu. Gyventojai, prisijungę prie asmeninės paskyros, gali pateikti prašymus ir gauti konsultacijas, daugelis draudėjų (įmonių, organizacijų ir kt.) naudojasi draudėjų paskyromis.

Konsultacijos taip pat teikiamos telefonu 1883. Dažniausiai pasitaikančių situacijų konsultacijos gyventojams teikiamos visą parą. Skambučių srautas, tiek prisijungimų prie „Sodros“ paskyrų skaičius yra išaugęs, todėl skambinant ar prisijungiant gali tekti šiek tiek palaukti. Sprendimus dėl lengvatų gyventojams ir verslui priima Vyriausybė. Išsamesnę informaciją galima rasti VMI interneto svetainėje.

Registrų centras padalinyje priima tik kritiniu atveju, iš anksto susitarus telefonu. Nuo pirmadienio, kovo 16 d., dauguma paslaugų teikiamos tik elektroniniu būdu, Registrų centro (RC) savitarnos svetainėje. Papildytos RC konsultacijų centro komandos pajėgos, kad kuo daugiau klientų būtų galima aptarnauti ir konsultuoti telefonu bei internetu. Paslaugos, kurioms būtinas atvykimas į padalinį, teikiamos tik neatidėliotinais atvejais ir tik iš anksto užsiregistravus vizitui telefonu (8 5) 268 8262. Iš anksto suderinti vizitai šiuo metu galimi 10-yje Registrų centro padalinių: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Telšiuose ir Utenoje. Kituose 40 padalinių klientai laikinai neaptarnaujami.

Informaciją apie paslaugų užsakymą galima rasti portale info@registrucentras.lt arba minėtu telefonu. Karantino metu stengiamasi paprastinti kai kurių paslaugų teikimą, pvz., prašymą išduoti jungtinę pažymą jau galima teikti per RC savitarnos sistemą arba paštu, prašyme nurodant jo teikėjo el. pašto adresą, Jungtinės pažymos bus pasirašomos el. parašu ir siunčiamos el. paštu, tokia pažyma bus laikoma originalu. Apribojus klientų aptarnavimą gyvai užklausų internetu ir telefonu RC sulaukia daugiau nei įprastai. Todėl kai kuriais atvejais atsakymų gali tekti palaukti kiek ilgiau.

Teismuose vyks neatidėliotini posėdžiai. Pradėtuose teisminiuose procesuose karantino laikotarpiu atšaukti visi suplanuoti posėdžiai bylose, nagrinėjamose žodinio proceso tvarka, išskyrus įstatyme numatytus neatidėliotinus atvejus (pavyzdžiui, dėl klausimų, susijusių su asmens suėmimu ar vaiko paėmimu iš nesaugios aplinkos). Jeigu byla yra nagrinėjama vienu iš neatidėliotinų atvejų, teismas turi pasirūpinti tinkamu patalpos vėdinimu ir dezinfekavimu, tuo, kad teismo posėdžių salėje būtų išlaikoma maksimali distancija tarp posėdžio dalyvių ir t.t. Tiesioginis asmenų aptarnavimas teismuose yra maksimaliai apribotas, t. y. rekomenduojama, kad pašaliniai asmenys teismo patalpose nesilaikytų. Gyventojai konsultuojami telefonu, elektroniniu paštu. Teismų darbas nestoja. Rašytinio proceso tvarka bylos yra nagrinėjamos, teismų darbuotojai toliau rūpinasi teisingumo vykdymu Lietuvoje: sprendžiamos bylos rašytine tvarka, sprendžiami ieškinių, teismo įsakymų ar kitų dokumentų priėmimo klausimai, sprendžiamos bylos pagal apeliacinius, kasacinius skundus, sprendžiama dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo ir t.t. Visų teismų interneto svetainėse žmonėms nurodoma šiomis savaitėmis teikti procesinius dokumentus teismui per teismų elektroninių paslaugų portalą e.teismas.lt. Teikiant bylą inicijuojančius dokumentus per šia sistemą, mokamas 25 procentais mažesnis žyminis mokestis. Kreiptis į teismus įvairiais iškilusiais klausimais galima telefonu, elektroniniu paštu ar per e. pristatymo sistemą. Dauguma teisėjų ir teismo darbuotojų šiomis dienomis dirba nuotoliniu būdu arba laikosi reikalavimo dirbti slenkančiu grafiku tam, kad vienu metu kabinete nebūtų daugiau kaip vienas asmuo ir būtų kiek įmanoma išvengiama socialinių kontaktų.

Notarų biurai atnaujina savo darbą. Teisingumo ministras E. Jankevičius priėmė sprendimą atnaujinti notarų biurų veiklą ir taikyti būtinas saugumo priemones, dirbant karantino sąlygomis nuo penktadienio (kovo 20 d.). Notarų biuruose bus priimami tik iš anksto nuotoliniu būdu – telefonu ar elektroniniu paštu – užsiregistravę asmenys. Notaras gali atsisakyti registruoti asmenį, neįleisti į patalpas asmens ir nesuteikti paslaugų, jeigu kyla abejonių dėl jo sveikatos būklės, jeigu nesilaikoma būtinų prevencijos priemonių ir kyla rizika sveikatai. Visais rūpimais notariniais klausimais galima kreiptis elektroniniu paštu arba telefonu į bet kurį notarų biurą. Klientai nuotoliniu būdu gali gauti konsultaciją, taip pat palaikydami ryšį su notarais ir jų darbuotojais klientai gali pasirengti notariniam veiksmui, kurį atliks tada, kai karantinas nustos galioti. Asmenys, kuriems karantino metu baigiasi įstatymu nustatytas trijų mėnesių terminas priimti palikimą, tai gali padaryti paštu ar elektroniniu paštu ir palikimo atsiradimo vietos notarui nusiųsti pareiškimą (informaciją), kad jie palikimą priima. Pasibaigus karantinui ir notarų biurams atnaujinus darbą, įpėdinis turės atvykti pas notarą, bus nustatyta jo tapatybė ir patvirtintas pareiškimas dėl palikimo priėmimo. Asmenys, kurie nori sudaryti testamentą karantino metu, gali patys surašyti asmeninį testamentą: asmeninis testamentas surašomas paties testatoriaus ranka, kuriame nurodomas testatoriaus vardas, pavardė, testamento sudarymo data (metai, mėnuo, diena), vieta, testatorius asmeniniame testamente taip pat išreiškia savo valią ir pasirašo tokį testamentą. Asmeninis testamentas gali būti surašomas bet kokia kalba. Asmenys, pasibaigus karantinui, testamentą galės perduoti saugoti notarui. Perduotas saugoti asmeninis testamentas prilyginamas oficialiajam testamentui.

Nuo kovo 20 d. į notaro biuro patalpas galės įeiti tik notarai, notaro biuro darbuotojai, asmenys, kuriems bus atliekami notariniai veiksmai, jų atstovai. Visi pasirengiamieji darbai privalo būti atliekami nuotoliniu būdu – telefonu ar elektroniniu paštu.

Užimtumo tarnyba (buvusi darbo birža) aptarnauja tik nuotoliniu būdu . Ji nuo kovo 13 d. atšaukė visus numatytus renginius grupėms klientų aptarnavimo skyriuose. Pagal poreikį darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams sudarytos galimybės konsultuotis individualiai nuotoliniu būdu. Darbo ieškantys asmenys, kurie turėjo suplanuotas konsultacijas Užimtumo tarnyboje, prašomi telefonu susisiekti su savo konsultantu arba skambinti į klientų aptarnavimo skyrių, kur yra registruoti (kontaktai nurodomi interneto svetainėje). Norintiems registruotis Užimtumo tarnyboje, rekomenduojama tai daryti internetu (svetainės tituliniame puslapyje pateikta nuoroda); naudotis kitomis Užimtumo tarnybos e. paslaugomis internetu. Iš ES, Europos ekonominės erdvės ir Šveicarijos atvykstantys asmenys, norintys persikelti nedarbo socialinio draudimo išmoką (U2 PD dokumentą), turėtų kreiptis eures@uzt.lt.

Gyventojai kviečiami konsultuotis telefonu 1883. Paskelbus karantiną šalyje, laikinai nepriimami nauji darbdavių prašymai dėl leidimų dirbti Lietuvos Respublikoje užsieniečiams išdavimo ir pan., išskyrus specialius atvejus. Darbdaviai, norintys tęsti darbo santykius su užsieniečiais, gali prašymus teikti nuotoliniu būdu. Pratęsiami terminai: savarankiško užimtumo rėmimo paraiškų teikimo – iki balandžio 16 d., vietinių užimtumo iniciatyvų projektų paraiškų teikimo – iki balandžio 3 d. imtinai.

Lazdijų rajono savivaldybė gyventojus aptarnauja tik nuotoliniu būdu – el. paštu arba telefonu. Savivaldybės vieno langelio telefonas, kuriuo galite kreiptis visais klausimais – 8 (318) 50266. Prireikus paslaugų, jas galima užsakyti savivaldybės interneto svetainėje. Taip pat – pasinaudojus elektroninio pristatymo sistema epristatymas.post.lt, atsiųsti paštu, adresu Vilniaus 1, Lazdijai. Prašymus, kitus dokumentus galima palikti šalia savivaldybės pastato pagrindinio įėjimo esančioje pašto dėžutėje.

Civilinės metrikacijos paslaugos –mirties, gimimo liudijimų registravimas ir išdavimas vyksta nuotoliniu būdu. Mirties liudijimai, kaip ir iki šiol, registruojami gydytojui elektroniniu paštu atsiuntus mirties faktą patvirtinančią pažymą. Gimimą gyventojai gali registruoti prisijungę prie metrikacijos paslaugų sistemos www.mepis.lt. Prašymų dėl santuokos registravimo karantino laikotarpiu savivaldybė nėra gavusi.

Prašymus socialinėms išmokoms gauti galima pateikti www.spis.lt. Jei žmogus neturi elektroninio pašto, gali skambinti nurodytais telefonais savo seniūnijos darbuotojui čia nurodytais telefonais.

 

Vardas pavardė

Pareigos

Telefonas    

El. Paštas

Rima Šukienė 

Vedėja

8 318 51 399
8 613 77 582

 rima.sukiene@lazdijai.lt

Gitana Juškauskienė

(Tikslinių kompensacijų gavimo klausimais, laidojimo pašalpų klausimais)

Vyr. specialistė

8 318 66 150 
8 682 05 462

 gitana.juskauskiene@lazdijai.lt.

Violeta Strankauskienė

(Tikslinių kompensacijų, vienkartinių pašalpų ir socialinių pašalpų klausimais)

Vyr. specialistė

8 318 66 106

8 698 06 283

violeta.strankauskiene@lazdijai.lt

Lina Džiaukštienė

Savivaldybės gydytojas (vyr specialistas)

8 610 43 868

 lina.dziaukstiene@lazdijai.lt

Indrė Sušinskienė

(Soc. paslaugų klausimais, senyvo amžiaus asmenų poreikių vertinimo klausimais)

Vyr. specialistė

8 318 51 375
8 611 36 208

 indre.susinskiene@lazdijai.lt

Gintarė Stučkienė

(Išmokų vaikams, globos išmokų ir socialinių pašalpų klausimais)

Soc. išmokų specialistė

8 318 51 386
8 620 46 534

 gintare.stuckiene@lazdijai.lt

Greta Šraibienė

Soc. darbuotoja

8 318 66 106
8 618 59 274

greta.sraibiene@lazdijai.lt

Greta Jurkonienė

(Lazdijų miesto seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 51 104
8 696 09 842

greta.jurkoniene@lazdijai.lt

Jovita Pacukonienė

(Lazdijų miesto seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 51 104
8 696 89 727

jovita.pacukoniene@lazdijai.lt

Neringa Apolskienė

(Šeštokų seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 613 21 979

 neringa.apolskiene@lazdijai.lt

Neringa Vabalienė

(Seirijų seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 58 283
8 620 30 159

 neringa.vabaliene@lazdijai.lt

Zita Jonuškienė

(Lazdijų seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 66 140
8 614 76 390

 zita.jonuskiene@lazdijai.lt

Agnė Svipaitė

(Būdviečio, Krosnos seniūnijos)

Soc. darbo organizatorius

8 682 43 022

 agne.svipaite@lazdijai.lt

Džiuginta Kukučionienė

(Kapčiamiesčio, Kučiūnų seniūnijos)

Soc. darbo organizatorius

8 318 43 131
8 620 75 672

dziuginta.kukucioniene@lazdijai.lt

Asta Kaušauskienė

(Veisiejų seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 56 567
8 680 51 986

 asta.kausauskiene@lazdijai.lt

Lijana Grytėnienė

(Veisiejų seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 56 567
8 620 46 498

 lijana.gryteniene@lazdijai.lt

Ąžuolas Baležentis

(Noragėlių seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 56 185
8 614 96 263

 azuolas.balezentis@lazdijai.lt

Rūta Maskeliūnaitė

(ŠvŠventežerio seniūnija)

Soc. darbo organizatorius

8 318 43 469
8 612 69 224

 ruta.maskeliunaite@lazdijai.lt

 

 

 

 

 

Atgal Spausdinimo versija Siųsti draugui Archyvas
Dalintis